Наскільки небезпечна картопля фрі: вчені зробили приголомшливе відкриття

Наскільки небезпечна картопля фрі: вчені зробили приголомшливе відкриття
Вчені з Гарварду дослідили харчові звички понад 200 тисяч людей і з’ясували, що один з найпопулярніших продуктів у світі при частому вживанні збільшує ризик діабету на чверть. Дослідники радять обрати безпечнішу альтернативу.
Про це пише видання The Guardian.
Регулярне вживання картоплі фрі може суттєво збільшити ризик розвитку діабету. Дослідження, опубліковане у British Medical Journal, показало, що вживання цієї страви тричі на тиждень підвищує ймовірність захворювання на 20%, а п’ять разів — на 27%.
Міжнародна команда науковців під керівництвом фахівця з громадського здоров’я Гарвардського університету Сеєда Мохаммада Мусаві проаналізувала дані 205 тис. медичних працівників у США, зібрані з 1984 по 2021 рік. Респонденти кожні чотири роки заповнювали анкети про харчові звички.
З’ясувалося, що й самі картопляні страви не є шкідливими, але спосіб приготування має значення. Запікання, варіння чи пюрирування картоплі при такій же частоті вживання підвищували ризик діабету лише на 5%. Найбезпечніший варіант — замінювати картоплю цільнозерновими продуктами: це знижує ризик на 8%, а заміна саме картоплі фрі — на 19%.
За словами дієтолога Кавтер Хашем з Лондонського університету імені королеви Марії, картопля може бути частиною здорового раціону, якщо готувати її без великої кількості жиру та солі. «Картопля фрі — це багато жиру, солі та калорій, що сприяє набору ваги та підвищує ризик діабету 2 типу», — зазначила вона.
Дослідники наголошують, що їхні висновки носять спостережний характер і не доводять прямого причинно-наслідкового зв’язку, проте результат є вагомим аргументом на користь більш здорових способів приготування.
Водій електроскутера, який на смерть збив жінку у Миколаєві, отримав 3 роки в'язниці
У центрі Миколаєва зарості чортополоху цвітуть пишним цвітом: «Миколаївські парки» не вживають жодних заходів
В Одесі російський дрон влетів у квартиру на 11 поверсі (відео)
На Одещині водій BMW, який перебував у розшуку, збив прикордонника під час спроби втечі (відео)
На Одещині чоловіка придавило бетонною плитою в покинутій будівлі (відео)
«Амур. Дубль два» - нова робота миколаївської художниці на тему «втечі із міськвиконкому» (фото, відео)
«Обличчя театру»: яскраві театральні особистості у роботах Ярослава Туріва (фото, відео)
Музика від серця та для душі: Еліна Образцова зіграла авторський концерт (фото, відео)
«Світло всередині нас»: Хореографічний колектив «Карамель» показав ювілейну програму (фото, видео)













