Усього одна чашка кави на день може знизити ризик небезпечного стану нирок

Усього одна чашка кави на день може знизити ризик небезпечного стану нирок
Вживання навіть однієї чашки кави на день може знизити ризик гострого пошкодження нирок (ГПН). Такого висновку дійшли дослідники з Університету Джонса Хопкінса (США).
Зокрема, їхнє дослідження показало, що люди, які щодня випивали будь-яку кількість кави, мали на 15% менший ризик розвитку ГПН, ніж ті, хто взагалі не вживав цей напій, пише StudyFinds. Навіть з урахуванням додаткових супутніх захворювань (високого артеріального тиску, діабету, зниження функції нирок) у тих, хто п’є каву, ризик розвитку ОПП був на 11% нижчим.
Фахівці відзначили, що найбільше зниження ризику – на 22-23% – було серед тих, хто зазвичай вживає від двох до трьох чашок щодня. Але, вказують вчені, для його зменшення достатньо однієї чашки кави на день.
Гостре пошкодження нирок (ГПН) – патологічний стан, що розвивається в результаті безпосереднього гострого впливу різних ушкоджуючих факторів і характеризується швидким, часто протягом кількох годин, розвитком ознак пошкодження або дисфункції нирок різного ступеня вираженості. Як зазначають фахівці, ризик ГПН вищий у пацієнтів, чиї нирки слабші через медичний і хірургічний стрес або ускладнення.
“Ми підозрюємо, що причиною впливу кави на ризик ГПН може бути те, що або його біологічно активні сполуки у поєднанні з кофеїном, або сам кофеїн покращують перфузію (проходження рідини, зокрема крові, через тканину – прим. ред) та використання кисню у нирках», – пояснює один із авторів дослідження, доктор медичних наук, директор відділення нефрології Університету Джонса Хопкінса Чираг Паріх.
Він припускає, що можливо кофеїн допомагає ниркам підтримувати більш стабільну систему. Щодо того, чому і як саме кава захищає нирки, автори дослідження наголошують, що для відповіді на ці питання потрібні додаткові дослідження.
Водій електроскутера, який на смерть збив жінку у Миколаєві, отримав 3 роки в'язниці
У центрі Миколаєва зарості чортополоху цвітуть пишним цвітом: «Миколаївські парки» не вживають жодних заходів
В Одесі російський дрон влетів у квартиру на 11 поверсі (відео)
На Одещині водій BMW, який перебував у розшуку, збив прикордонника під час спроби втечі (відео)
На Одещині чоловіка придавило бетонною плитою в покинутій будівлі (відео)
«Амур. Дубль два» - нова робота миколаївської художниці на тему «втечі із міськвиконкому» (фото, відео)
«Обличчя театру»: яскраві театральні особистості у роботах Ярослава Туріва (фото, відео)
Музика від серця та для душі: Еліна Образцова зіграла авторський концерт (фото, відео)
«Світло всередині нас»: Хореографічний колектив «Карамель» показав ювілейну програму (фото, видео)













