Вплив кави на чоловічий організм
Останнім часом у наукових колах багато уваги приділяється вивченню дії кофеїну з погляду гендерних відмінностей. Результати експериментів суперечливі. Одні дослідники стверджують, що кава для чоловіка шкідлива, інші наводять докази позитивного впливу напою на чоловіків.

Як кава діє на чоловіків
Учені з Університету Барселони в 2008 році з'ясовували різницю у дії кофеїну на організм чоловіків та жінок. Це була перша робота такого роду, раніше питання не вивчалося. В експерименті брали участь студенти навчального закладу із середнім віком 22 роки. Учасники пили еспресо, а контроль їхнього стану проводився тричі на день.
Результати експерименту показали, що кава діє на чоловіків значно сильніше, ніж на жінок. Дослідники зазначили, що підйом бадьорості у чоловіків починався вже через 10 хвилин після прийому напою, а ефект тривав від двох до п'яти годин.
Тонізуюча дія кави пов'язана зі здатністю кофеїну блокувати аденозин. Гормон відповідає за потребу організму у відпочинку, і його недолік супроводжується посиленим виробленням адреналіну та кортизолу, що збуджують нервову систему та підвищують витривалість. У чоловіків цей процес протікає інтенсивніше, ніж часто користуються люди, які захоплюються силовими видами спорту.
Вчені з Гарвардської медичної школи вивчали дію на чоловічий організм кави без кофеїну та дійшли висновку, що напій на 60% знижує ризик розвитку раку простати. Результати наукової роботи було представлено у 2009 році на конференції Американської асоціації досліджень ракових захворювань.
Кава та тестостерон
Тестостерон – чоловічий статевий гормон, який відіграє головну роль у виробництві сперматозоїдів. Він впливає на формування м'язової маси та розвиток кісткової тканини, відповідає за настрій та загальний психологічний настрій. Існує думка, що кофеїн знижує рівень тестостерону в крові, але це правильно лише частково.
Вживання великої кількості кави посилює вироблення кортизолу, що впливає на метаболізм. Високий рівень цього гормону дійсно веде до зниження показників тестостерону, але такий ефект спостерігається лише у тих, хто регулярно зловживає кавою та п'є понад 5-6 чашок еспресо на день.
Вчені багато разів вивчали вплив кави на тестостерон в організмі спортсменів. Доведено, що помірні дози алкалоїду підвищують рівень гормону та покращують результати.
Серед інших позитивних ефектів:
- сприятливий вплив на потенцію;
- посилення сексуального потягу;
- активне зростання м'язів;
- покращення настрою.
Одне із досліджень, проведених у Бразилії, показало, що одна чашка кави на день позитивно впливає на сексуальне життя молодих чоловіків. У той же час, при перевищенні дози спостерігався протилежний ефект, особливо у людей старшого віку.
Кава та еректильна дисфункція
У 2015 році в журналі Plos One було опубліковано наукову працю, засновану на статистиці Центрів з контролю та профілактики захворювань США. Американські вчені ставили собі завдання з'ясувати, як кава впливає потенцію. У ході роботи було проведено аналіз даних, отриманих у результаті анкетування 3700 чоловіків різного віку.
Дослідники виявили, що ті, хто регулярно випивав 2-4 чашки кави на день, на 39–42% рідше страждали на статеві розлади. Вчені припустили, що такий ефект пов'язаний із впливом кофеїну на тонус кровоносних судин. Алкалоїд розслаблює спіральні артерії, покращує кровотік та стимулює ерекцію.
Автор наукової роботи Девід Лопес зробив висновок, що кофеїн запобігає еректильній дисфункції навіть у людей із серцево-судинними захворюваннями. Виняток – хворі на діабет, оскільки високий рівень глюкози в крові веде до ураження не тільки судин, а й нервової системи.
Норма кофеїну для чоловіків
Користь кави для чоловіків не викликає сумнівів. Безпечна доза залежить від індивідуальної чутливості та швидкості метаболізму. Нормою вважається 300 мг на добу, що дорівнює 2-3 чашкам еспресо.
У цьому випадку кава:
- покращує обмін речовин;
- підвищує тонус судин;
- знижує ризик діабету;
- служить профілактикою ракових захворювань;
- сприяє концентрації уваги;
- перешкоджає розвитку атеросклерозу.
Напій не рекомендований людям, які страждають на гіперплазію передміхурової залози. Шкода кави для чоловіків з таким захворюванням полягає в тому, що кофеїн стимулює і без того часте сечовипускання, що зрештою може призвести до нетримання сечі.
Постійне перевищення безпечної дози кофеїну загрожує цілим комплексом проблем серцево-судинного та неврологічного характеру, серед яких підвищений артеріальний тиск, дратівливість, головний біль та безсоння.
Водій електроскутера, який на смерть збив жінку у Миколаєві, отримав 3 роки в'язниці
У центрі Миколаєва зарості чортополоху цвітуть пишним цвітом: «Миколаївські парки» не вживають жодних заходів
В Одесі російський дрон влетів у квартиру на 11 поверсі (відео)
На Одещині водій BMW, який перебував у розшуку, збив прикордонника під час спроби втечі (відео)
На Одещині чоловіка придавило бетонною плитою в покинутій будівлі (відео)
«Амур. Дубль два» - нова робота миколаївської художниці на тему «втечі із міськвиконкому» (фото, відео)
«Обличчя театру»: яскраві театральні особистості у роботах Ярослава Туріва (фото, відео)
Музика від серця та для душі: Еліна Образцова зіграла авторський концерт (фото, відео)
«Світло всередині нас»: Хореографічний колектив «Карамель» показав ювілейну програму (фото, видео)













